Find Minimum Value From ArrayList In Java - Java @ Desk

Saturday, July 5, 2014

Find Minimum Value From ArrayList In Java



Find Minimum Value From ArrayList In Java

There are three ways to get Minimum value from an ArrayList:

1) Collections.min() from java.util.Collections
2) Using Iteration
3) Using Collections.sort() from java.util.Collections

Click to see Sort ArrayList Using Comparator In Java

Sample Implementation:

package test;

import java.util.ArrayList;
import java.util.Collections;
import java.util.List;

public class FindMinIntegerArrayList {

 public static void main(String args[]) {
  List<Integer> integers = new ArrayList<Integer>();

  integers.add(1000);
  integers.add(895);
  integers.add(640);
  integers.add(1089);

  // Using java.util.Collections
  System.out.println("Minimum Element : " + Collections.min(integers));

  // Using Iteration
  Integer min = Integer.MAX_VALUE;
  for (Integer integer : integers) {
   if (integer < min) {
    min = integer;
   }
  }
  System.out.println("Minimum Element after iteration : " + min);

  // Using Sort Technique of java.util.Collections
  Collections.sort(integers);
  System.out.println("Minimum Element After Sorting - "
    + integers.get(0));

 }
}






No comments:

Post a Comment